Könyvuniverzum

Mit olvastam 2021-ben?

2022. január 12. - Könyvuniverzum

A 2021-es év kicsit nem úgy jött össze, ahogyan terveztem olvasási szempontból, de azért annyira rossz sem volt. Összesen 42 könyvet olvastam el, ami eggyel alul marad a 2020-ban elolvasott könyvek számától.

2021-es_olvasmanyok.JPG

Ezekbe mindig csak a felnőtt és befejezett könyveket számolom bele, amiket saját magamnak olvasok, tehát a gyerekeknek felolvasott rengeteg könyv nem szerepel a listán, és az sem, amit elkezdtem, de nem fejeztem be.

2021-ben is igazán remek könyveket volt szerencsém elolvasni, és igencsak nehéz a választás ezek közül, de mégis megpróbáltam rangsorolni, és kiválasztani 5 olyat (nem sikerült igazán, mert ennél több is nagyon tetszett), ami rendkívül tetszett ebben az évben. Erről az előző bejegyzésben írtam, az alábbiakban pedig a 2021-es össz lista szerepel:

Január

  • Matthew McConaughey Zöldlámpa

  • Borbély Edina Zárva

  • Holly Ringland: Szirmokba zárt szavak

  • Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban

Az első (több januári könyv közül) Matthew McConaughey Zöldlámpája volt (amiről a beszámolót itt olvashatjátok el: Zöldlámpa ), ami szuper útmutatót adott az évre és tényleg meglepett.

Januárban egyébként még tetszett Borbély Edina: Zárva című karantén regénye is (bővebben róla ITT), valamint a Szirmokba zárt szavak Holly Ringland-tól. (Ezt olvastam még januárban: Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban)

 

Február

  • Guillaume Musso: Párizsi apartman

  • Catherine Anderson: A karácsony fényei

  • Gabrielle Zevin: Egy könyvmoly regényes élete

Februárt a nagy kedvencemmel Musso-val indítottam, és most sem okozott csalódást, írtam erről bővebben is: Párizsi apartman).

Ezeket olvastam még februárban: Catherine Anderson: A karácsony fényei, Gabrielle Zevin: Egy könyvmoly regényes élete

 

Március

  • Christelle Dabos: Bábel emlékezete

  • Holly Miller: Álomban már szerettelek

  • Helen Hoang: A szerelem egyenlete

  • Jojo Moyes: Áradó fény

 

Folytattam a Tükörjáró sorozatot, Christelle Dabos: Bábel emlékezetével, aztán Holly Miller: Álmomban már szerettelek könyvét olvastam. Helen Hoang: A szerelem egyenlete és nem utolsósorban Jojo Moyes: Áradó fény című könyve is sorra került ebben a hónapban.

 

Április

  • Amy Bloom: Közös titkaink

  • Mary Ann-Shaffer – Annie Barons: A krumplihéjpite Irodalmi Társaság

  • Edith Eva Egger: A döntés

 

Áprilisban nagyon tetszett A krumplihéjpite Irodalmi Társaság és Edith Eva Egger könyve , ami azért meg is viselt.

 

Május

  • Sarah Crossan: Darázsfészek

  • Lisa Lutz: Az utas

 

A Darázsfészek olyan elemi erővel csapott le rám májusban, hogy igazán meglepett. Csupán pár óra alatt elolvastam, és utána még jó ideig a fejemben maradt. Írtam is róla bővebben: Sarah Crossan: Darázsfészek. Sajnos ez Lisa Lutz könyvéről már nem mondható el, pedig a fülszöveg alapján érdekesnek tűnt, de véleményem szerint sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle.

 

Június

  • Matthew Dicks: 21 tétel a szerelemről

  • Boros Botond: A Markoláb

  • Guillaume Musso Most!

  • Samantha Vérant: Sophie Valroux titkos francia receptjei

 

Június a remek könyvek hónapja volt. A 21 tétel a szerelemről talán az egyik legérdekesebb könyv, amit valaha olvastam. A Markolábot amennyire nehéz volt időnként olvasni, annyira benne maradt az emberben, egészen különleges a világa. Bővebben: Markoláb.

Musso most is hozta a számomra oly szeretett formát, Samantha Vérant könyve pedig igazán üdítő: Sophie Valroux titkos francia receptjei.

 

Július

  • Szűcs Péter Dharma

  • Clare Mackintosh: Látlak

  • Emily Henry: Strandkönyv

 

Szűcs Péter Dharma-ja nagyon tetszett, szívesen olvastam volna még a szereplők további sorsáról. A Látlak viszont egyrészt félelmetes és nagyon elgondolkodtató volt számomra. A Strandkönyv sem volt rossz, de amolyan egyszer olvasós, jól szórakoztam fajta.

 

Augusztus

  • Colm Toibin: Nora Webster

  • Karen Swan: Titok Párizsban

  • Amy E. Reichert: A kókusztorta véletlen

  • Baráth Viktória: Orosz-rulett

 

Colm Toibin könyveit egyszerűen imádom. Nagyon bejön a stílusa, így Nora Webster is tetszett. De ami meglepett, hogy Karen Swan Titok Párizsban című regényét egyszerűen nem bírtam letenni. Szuper volt.

 

Szeptember

  • Abbi Waxman: Egy könyvmoly élete

  • Gyovai Helén: Hogyan lettem olasz mamma?

  • Bauer Barbara: Kétszázéves szerelem

  • Paula Hawkins: Lassan izzó tűz

Bauer Barbarától a Kétszázéves szerelem volt az első könyv, amit elolvastam, de biztosan nem az utolsó. Paula Hawkins könyvéről pedig írtam is a blogon: Lassan izzó tűz

 

Október

  • R. Kelényi Angelika: Halálos Hollywood

  • Sally Rooney: Hová lettél szép világ?

  • Nina George: Déli fények

  • Matt Haig: Éjfél könyvtár

 

Október szintén egy erős hónap lett, Sally Rooney levett a lábamról (Hová lettél szép világ?-ról bővebben ITT), és Nina George valamint Matt Haig is. Mindegyik nagyon tetszett.

 

November

  • Matt Haig: Ha megáll az idő

  • J. R. R. Tolkien: Karácsonyi levelek

  • Mekker Regina: Hanna nyomában

 

Novemberben folytattam a sort Matt Haig egy régebbi könyvével, ez is tetszett, de igazán ebben a hónapban J. R. R. Tolkien karácsonyi levelei varázsoltak el. Az illusztrációk teszik az amúgy is vicces leveleket még különlegesebbé. Mindenképp érdemes ezt a könyvet legalább egyszer elolvasni.

 

December

  • Colleen Hoover: It ends with us

  • V. E. Schwab: Addie LaRue láthatatlan élete

  • Karen Swan: Karácsony a Tiffanynál

  • Abby Jimenez: A póráz két végén

 

December már a hab volt a könyvtorta tetején, mindegyik könyv bekerülhetne akár az éves kedvenceim közé is. Az It ends with us-t már rég el akartam olvasni, megérte várni rá ilyen sokáig. De Addie LaRue láthatatlan élete is rendkívül eredeti, jól megírt történet és még a hosszúsága ellenére is nagyon élvezhető. Karen Swan karácsonyi könyve szuper volt az ünnepek alatt, A póráz két végén pedig tökéletes volt a két ünnep közötti olvasmánynak.

A sok remek olvasmány közül nehezen, de végül kiválasztottam azt az 5 könyvet, ami valamiért egy kicsit jobban tetszett az évben. Ezekről pedig írtam is: 5 könyv, amit nagyon 2021-ben nagyon szerettem .

Ez a 42 könyv egyébként összesen 14 840 oldalt jelent, amit természetesen idén is megpróbálok überelni.

Azt hiszem mindenképp hálás lehetek ezekért a remek olvasmányokért, és már alig várom, hogy ebben az évben is jobbnál-jobb könyvekkel töltsem a szabadidőmet. Tartsatok velem és olvassunk 2022-ben is szuper könyveket!

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz. Moly-on pedig ITT tudsz elérni.

 

 

süti beállítások módosítása