Könyvuniverzum

Boros Botond: A Markoláb

2021. július 02. - Könyvuniverzum

A Markoláb egy történelmi jellegű regény, amely egy olyan különleges világba kalauzol el bennünket, amiről sokan még csak nem is hallottunk. Az a helyzet, hogy régóta nem olvastam ilyen stílusú, ilyen témájú és ilyen lelkivilágú könyvet.

markolab.JPG


Valószínűleg soha nem is olvastam volna el, ha nem ajánlják a figyelmembe.
Így viszont megtettem, és milyen jól tettem!

Egyrészt üdítő volt valami teljesen más témájú könyvet olvasni, mint amilyeneket egyébként szoktam, még annak ellenére is, hogy elég hátborzongató a téma. Másrészt a Markoláb egy remek könyv.

Magam sem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni, amikor adtam neki egy esélyt. De kellemesen csalódtam!

A történet szerint a 19. század vége felé járunk, amikor is Csongrádban a betyárok folyamatos fosztogatásai mellett horrorisztikus bűncselekmények és rejtélyes gyermek eltűnések történnek.
Beretvás József csendbiztos próbálja kinyomozni az eseteket sikertelenül, ám nem tudja, hogy nem csak ismeretlen gonosztevőktől kell tartania, hanem az ellenség már a saját háza táján kopogtat.
A lakosság azonban egy Markoláb nevű félig ember - félig farkas lénytől retteg, aki a Zasavica lápba csalja az áldozatait.
És ha mindez nem lenne elég Beretvás mellé kirendelnek egy Wimmer nevű birodalmi inspektort is, hogy jelentést írjon róla.
Ahogy haladunk a végig borzongató történetben, egyre több rejtélyre és egyre több ármányra derül fény, de a Markolábnak nyoma sincs.

Végül még több árulás, még több öldöklés után eljutnak Markolábhoz, így megoldódik a gyermekeltűnések oka. Ám valóban csak ennyiről van szó?

Korántsem.

A szerző a népi hiedelmek és babonák segítségével kalauzol végig minket a történetén, ahol nem csak a Markoláb jelent veszélyt, hanem egy  olyan bűnszervezet is, aminek sok magas beosztású tagja igencsak megnehezíti Beretvás és csapata dolgát. Különböző nehézségek után végül úgy tűnik jóra fordul a csendbiztos sorsa, ám a háttérben más szálakat is mozgatnak.

A könyv erősen hat a pszichére is. Rengeteg nehéz sorsú emberről és az érzéseikről olvashatunk: gyász, függőség, alkoholizmus, szeretet hiánya. És emellé a regény rendkívül összetett is, több szálon futó cselekményét nem volt nehéz követni, de bevallom nekem néha félre kellett tennem egy kis időre, hogy megemésszem az olvasottakat.

Velem ellentétben apukám egyetlen délután alatt olvasta végig a regényt. - Szóval ez is bizonyítja, hogy egyébként rendkívül olvasmányos a szöveg. Ám amikor félretettem napokra a könyvet, akkor is folyamatosan a fejemben kavargott a sztori, igazából még most is.


A remekül megírt fondorlatos és nem mindennapi történet a szerző első könyve, amit a kiforrott írásmódból nem is gondolnánk elsőre. 
Végig képes fenntartani a figyelmet, végig izgalmas és úgy kúszik be a gondolataink közé, hogy észre sem vesszük.

Annak ellenére is ajánlom olvasásra, hogy számomra nem volt egy könnyű olvasmány. De talán épp azért éri meg elkezdeni, hogy belelássunk egy teljesen más világba. Aki pedig imádja a történelmi könyveket, biztos vagyok benne, hogy szeretni fogja!

 

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz.

süti beállítások módosítása