Könyvuniverzum

Stephanie Garber: Finale

A Caraval sorozat befejező része

2020. október 13. - Könyvuniverzum

Egyszer minden játék véget ér - áll a Caraval sorozat befejező részének, a Finale-nak a borítóján. Ám ez a varázslatokkal és szerelemmel teli könyv annyira fogva tart, hogy nehezen tudjuk csak befejezni a játékot. 

img_20201008_144613.jpg

A Dragna lányok története már az első pillanatban elvarázsolt, ám valamiért viszonylag későn kezdtem csak el olvasni a sorozatot. A második részre is idén januárban tudtam csak sort keríteni, addigra viszont már annyira magába szippantott a sztori, hogy alig vártam az utolsó részt. A Finale idén augusztusban jelent meg a Kolibri Kiadó gondozásában.

Az első rész, a Caraval elsöprő sikert aratott, ám a második és harmadik rész úgy láttam igencsak megosztotta az olvasókat. Én bevallom, hogy nekem mindegyik rész tetszett, ám mindegyik mást nyújtott.

Az első rész izgalmas, sőt egyenesen varázslatokkal teli utazás volt Valendába a Caravalra, a második részben, a Legendary-ban a játék bonyodalmakkal és izgalmasnak tűnő új szálakkal volt teli, ám a harmadik befejező részben már véget ért a játék szó szerint, amit egy picit azért bántam, mert szerettem a játék hangulatát.

Viszont ebben a részben már nem rendezik meg a Caravalt, sokkal inkább a „való életben” játszódik, ahol a szereplők az életükért és szerelmükért harcolnak. A varázslat itt sem marad el, csak most nem a játék varázslata ragadja el a képzeletünket, hanem a Fátumok varázsolnak leginkább, akik, miután Legend kiszabadította őket a kártyapakliból, át akarják venni a hatalmat.

A szereplők közül Tella az elején kevésbé volt szimpatikus számomra, ám a harmadik rész végére egészen megkedveltem. Scarlettel viszont pont fordítva történt. A sorozat végére már kevéssé volt rokonszenves, és ennek semmi köze nem volt a kiderülő származásának.

Dante/Legend viszont hozta a hűvös, „semmi sem érdekel figurát”, ám szerencsére azért az írónő felruházta olyan tulajdonságokkal is, amik halhatatlansága ellenére is emberiek, ezért ő végig szimpatikus volt nekem, annak ellenére is, hogy néhány tette igencsak megkérdőjelezhető.

Az érzelmek vihara

Szerelmi szálakból ebben a részben sincsen hiány, plusz újabb családi szálakra is fény derül, amik közül vannak igazán meglepőek is. Az írónő nagyon jól játszik az érzelmekkel.

A Finaleban megjelenő szerelmi háromszögek is adtak egy kis izgalmat, ám ebből a Scarlett-Julian-Nicolas gróf hármas komolytalannak tűnt, hiszen végig tisztában voltunk Scarlett érzelmeivel.

Nem úgy, mint Tella érzéseivel, aki úgy tűnt időnként tényleg nem tud dönteni Legend és a Szívek Hercege között. Jacks minduntalan próbálja elrabolni a lány szívét, ám szándékai sokszor nem tiszták. Tény, hogy Legend szándékai is sokszor megkérdőjelezhetőek.

Rengeteg izgalom és gonosz varázslat vezet el a végkifejletig, ahol végre fény derül arra, hogy vajon valamelyik Dragna lány a halhatatlanságot választja-e, sikerül-e megtörniük a Fátumok egyre növekvő hatalmát és a lányok elnyerik-e a szerelmet. Fény derül az új császár kilétére is ( ami szerintem kifejezetten ötletes volt), és megtudjuk, hogy végre Legend át meri-e engedni magát az érzéseinek!?

 

Mivel nekem nem voltak külön elvárásaim egyik szereplő sorsa iránt sem, én csak pusztán „élveztem a játékot”, ezért összességében azt mondhatom, hogy nekem nagyon tetszett a Caraval sorozat mindegyik része.

Jó szívvel ajánlom, ugyanis egy varázslatokkal teli, izgalmas kalandban vehettem részt, és a befejezéssel is elégedett vagyok.

Ha szeretnétek ti is részese lenni a játéknak (persze csak képletesen), akkor a könyvet itt tudjátok megvásárolni: Stephanie Garber: Finale

 

garbers_finale_72.jpg

Stephanie Garber: Finale

Kolibri Könyvkiadó, 2020

Fordította: Sepsi László

 

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz.

 

süti beállítások módosítása