Könyvuniverzum

Végh-Fodor Mónika: Latte Liverpoolban

2022. február 22. - Könyvuniverzum

Ha azt gondolnánk, hogy ez egy szimpla romantikus történet, akkor óriásit tévednénk. Talán a fülszöveg alapján következtetni lehet ilyesmire, de ez a regény sokkal mélyebb témákat dolgoz fel, mint egy szerelmi történet.

latte_liverpoolban1.jpg

Hanna története országokon és sorsokon ível át. Nem egy szimpla útkeresés ez, hanem generációk élettörténete elevenedik meg egy véletlennek számító esemény következtében, ami alapjaiban változtatja meg a főszereplő sort. Ez a történet is jól példázza, hogy sokszor nem vagyunk tisztában azzal, hogy milyen „csomagot” cipelünk magunkkal a felmenőinktől, és az milyen hatással van az életünkre.

Hanna viszont felgöngyölíti családja élettörténetét, néhány kitérő után visszatér a gyökereihez, és az éppen felbolyduló világban nem csak a lezárt országhatárokat is legyőző szerelem talál rá, hanem a saját békéjére is rálel.

Egy lelki utazás ez a könyv, kicsit talán mindannyian arra vágyunk, hogy békét találjunk az életünkben, s habár az utóbbi évek nem voltak könnyűek, Hanna egy olyan megoldást kínál a lelassulásra, amit akár kipróbálhatunk mi is.

"Ez a járvány végül felültetett egy olyan "vonatra", amelyik elhozott oda, ahová igazán menni akartam - pedig én nem is tudtam, hol van ez a hely. Csak azt tudtam, hogy valami megnyugvásra vágyom." (166.old.)

Külön tetszett a covid szál a történetben, hogy éppen ettől lett annyira mai ez a regény, hiszen ez a jelenlegi kőkemény valóságunk, ebben kell élnünk, és kitalálnunk magunkat, csakúgy mint a főszereplőknek. Remekül keveredik a fikció és a valóság, tökéletes egyensúlyban áll minden sor egymással. Ez a történet szólhatna akármelyikünkről, sőt biztos vagyok abban, hogy néhányan találnak majd párhuzamot a saját életükkel.

A könyv eszembe juttatja többek között azt is, hogy mennyire szeretem az irodalmat. Végh-Fodor Mónika olyan természetes könnyedséggel ír az irodalomról, hogy menten jobban bele akarjuk ásni magunkat az irodalom világába.

A cím azonban számomra egy kicsit megtévesztő volt, ugyanis azt gondoltam, hogy Liverpoolban játszódik majd a regény, de tulajdonképpen értem, hogy miért ez lett, hiszen jelentős állomás a főszereplő életében.

Nem csak irodalomrajongóknak ajánlom jó szívvel ezt a könyvet, hanem azoknak is, akik szeretik a családregényeket. Nagyszerűen megírt, könnyen olvasható regény a Latte Liverpoolban, az egyetlen baj vele, hogy túl rövid. Boldogon olvastam volna még a szereplők életének alakulásáról, hiszen Hanna és Ádám gyorsan belopta magát a szívembe és át tudtam érezni minden egyes döntésüket, az érzéseiket és megélt élményeiket.

Végh-Fodor Mónika első regénye ez, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó!

 

Végh-Fodor Mónika: Latte Liverpoolban

Könyv Guru, 2021

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz. Moly-on pedig ITT tudsz elérni.

süti beállítások módosítása