Könyvuniverzum

Mucha Dorka: Puncs

2019. július 16. - Könyvuniverzum

Ritkán szoktam hirtelen felindulásból könyveket vásárolni, a Puncs azonban abszolút impulzus vásárlás volt a Könyvhéten. Egyszeriben kíváncsi lettem, hogy egy mai fiatal hogyan látja a világot, és egy merőben új hangra leltem.

img_0776.jpg

Mucha Dorka könyve érdekes korrajz a fiatalok útkereséséről, már-már néha túlzásokig elvitt mondatokkal, amik ugyanakkor nagyon is igaznak hatnak.

Én nem vagyok ebben az élethelyzetben, amiről a könyv szól, így kicsit nehéz volt beleképzelnem magam a szituációkba és néhol erőltetettnek is éreztem némelyik helyzetet. Mindezektől függetlneül izgalmas volt olvasni, mert olvastatja magát.

A történet egy tanár-diák furcsa viszonyáról szól, melyben azt érezhetjük a diáklánynak néha minden mindegy. Nehezen tudom elképzelni, hogy ennyire tanácstalan, és érdektelen legyen valaki a jövőjét illetően, mégis ez a helyzet, és ráadásul belemegy ebbe a kiszolgáltatott viszonyba a tanárával, pedig már az elején látszik, hogy a Tanárúr csak kihasználja, és soha nem fogja érte elhagyni a feleségét és gyerekét, s ha akarná akár még boldog is lehetne egy korabeli sráccal Bálinttal, aki odáig van érte, és tényleg mindent megtesz, hogy működjön köztük a dolog. De természetesen pont ezek a srácok nem kellenek, akik odáig vannak a lányokért.

puncs.JPG

Amikor újra rékérdez, elmondom neki, hogy pár hét és együtt fogunk élni Tanár úrral Yorkban. Megkapta a munkát, én meg majd elleszek valahogy. Eddig is kábé ilyen volt az életem, ugyanazt fogom csinálni, csak kicsit távolabb.

Azt gondolom, hogy ez egy teljesen 21. századi regény, telítve mai problémákkal, a mai fiatalok mindennapjainak küzdelméről, ugyanakkor átitatja a korábbi generációk lenyomata is. Hiszen mindig azt gondoljuk, az adott generáció már másként látja a dolgokat, ám ez csak részben igaz,  korábban is hasonlóan zajlott az élet.

Nem ez lesz a kedvenc regényem, de kifejezetten érdekes volt olvasni ezt a történetet és mivel nagyszerű meglátásai vannak az írónőnek, amiket ráadásul nagyon jól meg is tudott fogalmazni, ezért kíváncsian várom a következő könyvét. Elsősorban azoknak ajánlom, akik vagy maguk is hasonló útkeresésben vannak éppen, vagy csak szeretnénk egy kicsit is rálátni arra, hogy mi zajlik a mai fiatalokban.

Mucha Dorka: Puncs, 21. Század Kiadó, 2019

 

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz.

süti beállítások módosítása