Könyvuniverzum

Könyvfesztiválos újdonságok, amiket nagyon várok

2019. április 22. - Könyvuniverzum

Nagyon régen nem voltam már kint a Könyvfesztiválon, legutoljára nagyjából 6 éve. Úgyhogy most emiatt is izgatottan várom, meg amiatt is, hogy mostanában sokkal több időt szentelek az olvasásnak, mint az elmúlt években, ezért összegyűjtöttem egy listát azon új megjelenésekről, amiket szeretnék beszerezni és elolvasni majd.

clay_hidja.jpgMarkus Zusak: Clay hídja

A Könyvtolvaj óta bennem maradt valami űr, emlékszem egyes képekre, jelenetekre, amik belémégtek, mindig úgy éreztem valahogy, hogy az a történet lenyomatot hagyott rajtam. Most itt az új könyve a szerzőnek, amire rettenetesen kíváncsi vagyok, és a történet is igazán érdekfeszítő. Valami hasonló hatásra számítok, mint az előző könyvnél. Őszintén mondhatom ez a könyv áll a beszerzési listám első helyén.

Markus Zusak: Clay hídja, Európa Könyvkiadó, 2019

Kép forrása: europakiado.hu

 

 

Ezidáig nem nagyon olvastam skandináv könyveket, nem tudnám megmondani az okát, a Tetovált lányon kívül valahogy kimaradtak az életemből. Most azonban van a könyvespolcomon két norvég szerző könyve is, az idei fesztivál vendége ráadásul Norvégia, ezért is, illetve a történet miatt is kíváncsi lettem az alábbi regényre:

alex-dahl-fiu-a-kuszobon.jpg

Alex Dahl: Fiú a küszöbön

Tartok tőle, hogy nem ez lesz a legkönnyedebb olvasmány, amit valaha olvastam, de maga a sztori tele van rejtéllyel, és ezáltal igencsak felkeltette az érdeklődésem. "A lélegzetelállító skandináv környezetben játszódó karcos pszichológiai thriller azt a kérdést teszi fel, hogy vajon milyen messzire menne el az ember azért, hogy megtartsa amije van."

Alex Dahk: Fiú a küszöbön, Gabó Kiadó, 2019

Kép forrása: gabo.hu

 

uvoltes.jpg

 Cecilia Ahern: Üvöltés

Még tavaly olvastam az írónőtől egy regényt, amely teljesen lenyűgözött a csodaszép történetvezetésével, úgyhogy kíváncsi lettem erre a kötetre is. Már csak azért is, mert az utóbbi időben egyre többször veszek a kezembe kortárs novellákat, igencsak megkedveltem őket. Ez a kiadvány is ilyen, ugyanis "a kötetben harminc különleges, fantáziadús történetet olvashatunk, amelyekben nők küzdenek le ezernyi viszontagságot agyafúrtságuk, leleményességük és könyörületességük révén.
A novellák főszereplőit olyan dilemmák, vágyak és törekvések mozgatják, amelyekkel a világ minden pontján azonosulni tudnak a nők.".

Cecilia Ahern: Üvöltés, Athenaeum Kiadó, 2019

Kép forrása: lira.hu

 

 

a_ferjem.jpg

Rumena Buzsarovszka: A férjem

És ha már a novelláknál tartunk itt egy másik írőnő tollából, amely szintén nőkről, valamint a nők erejéről szól a mindennapok nehézségeit sem elhallgatva. " Buzsarovszka a legintimebb térben mutatja be a balkáni régió változóban lévő posztkommunista, patriarchális valóságát, a szereplők mindennapjai, dilemmái, frusztrációi és fájdalmai ugyanakkor nagyon ismerősek lehetnek a magyar olvasók számára is." Erről a szerzőről semmit sem tudok, de a fentebb írtak okán így is kíváncsivá tett.

Rumena Buzsarovszka: A férjem, Európa Könyvkiadó,2019

Kép forrása: europakiado.hu

 

 

visz_a_viz.jpgDorit Rabinyan: Visz a víz

Egy újabb súlyos kérdéseket felvető történet, amely szerintem annyira beszippantja és lelkileg felkavarja majd az embert, hogy napokig ezen fog töprengeni az elolvasása után.

"A Rámallahból New Yorkba érkezett palesztin fiú kitartóan ostromolja a művészet csúcsait, amikor életébe berobban a mindent megváltoztató szerelem. Liat, a tel-avivi zsidó lány a kerítés túloldaláról jött. Míg otthon 60 km és a közel-keleti politika választaná el őket egymástól, addig New Yorkban határok nélkül lehet a szerelmük határtalan. A két fiatal a szerelem mellett a békét is ízlelgeti. Vajon lesz-e, lehet-e megnyugvás a számukra kimért, ugyan csak zsebkendőnyi, de mégis végtelenül megosztott földön? "

Dorit Rabinyan: Visz a víz, Európa Könyvkiadó, 2019

Kép forrása: europakiado.hu

 

egy_amerikai_hazassag.jpgTayari Jones: Egy amerikai házasság

„A szerelem helyet követel az életedben, az ágyadban. Láthatatlanul helyet követel a testedben, áthajlítgatja a véredényeket, ott lüktet mindjárt a szívednél. És ha már nincs ott, semmi sem egész többé.” Celeste és Roy fiatal, fekete házaspár az amerikai Délen, Atlantában. Celeste művész, a nagy áttörés küszöbén, Roy egy könyves cégnél ügyvivő - és egy év házasság után még mindig „kéken izzik” a szerelmük. Mintha a legjobb úton lennének afelé, hogy megvalósítsák a maguk Amerikai Álmát - amikor váratlanul becsapódik a „meteor”, amely szétzúzza világukat. " - nekem már ennyi is elég volt a fülszövegből, hogy tudjam, mindenképp szeretném elolvasni ezt a nem mindennapi történetet.

Tayari Jones: Egy amerikai házasság, Európa Könyvkiadó, 2019

Kép forrása: europakiado.hu

 

 

sehonnai.jpg

Tommy Orange: Sehonnai

"Tizenkét feledhetetlen figura igyekszik az oaklandi pow-wow-ra, az észak-amerikai indiánok nagy összejövetelére, hogy aztán azon a sorsszerű napon mindannyiuk élete összekapcsolódjon.
Költői és ádáz könyv, tele elektromos feszültséggel. Minden egyes lapja egy robbanás erejével ér fel. Sodró lendületű többgenerációs történet, az erőszak és a gyógyulás, az emlékezés és az önazonosság regénye." Amikor hetekkel ezelőtt elolvastam a leírást a kiadó honlapján, már vártam, hogy mikor szerezhetem be ezt a szerintem elsöprő erejű könyvet. Remélem nem fogok csalódni és valóban olyan KULT könyv lesz, mint a 21. század kiadónál megjelent többi.

 

Tommy Orange: Sehonnai, 21. Század Kiadó, 2019

Kép forrása: 21.szazadkiado.hu

 

Nos ezek azok az újonnan megjelenő könyvek, amiket én a legnagyobb érdeklődéssel várok, de természetesen meg fogom nézni az összes kiadó standját, hátha rálelek még valami olyan szuper könyvre, ami eddig nem került a látókörömbe.

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz.

süti beállítások módosítása