Könyvuniverzum

Mörk Leonóra: Ködkirálynő

2019. június 19. - Könyvuniverzum

Már több mint egy hete hurcolásztam magammal mindenhova a Ködkirálynőt, amikor végre kinyitottam, és onnantól kezdve szinte be sem csuktam, amíg el nem olvastam az utolsó betűig. Észrevétlenül szippantott magába a történet, a szerző történetszövése pedig egyszerűen fantasztikus.

kodkiralyno2.jpg

Habár nem volt ismeretlen számomra Mörk Leonóra munkássága, a könyveit valahogy nem olvastam még soha korábban. Hiba volt, mert kimondottan abban a stílusban ír, amit szeretek olvasni, úgyhogy mindenképpen pótolni fogom a korábbi regényeit is.

A varázslatos Ködkirálynő pedig úgy belopta magát a szívembe, hogy magam is igazán meglepődtem rajta. Egyszerűen csak faltam a sorokat, ittam minden szavát ennek az egyszerre modern, mégis klasszikusan romantikus regénynek. 

A sürgető vágy, kolostorba vonuljak, egy csütörtöki reggelen tört rám.

Ezzel a mondattal indul a könyv és innen bontakozik ki egy gyönyörűre szőtt történet. A sztori két szálon fut, amelyek aztán csodálatosan futnak össze a végén. A jelenben indulunk el, az 50 éves nyelvtanár, Kriszta mindennapjait  követve, hogy aztán szépen lassan megérkezzünk a 18. századba, a Türingiai-erdő közepére, ahol nyomon követhetjük egy fiatal lelkész lány, Charlotte életének egy szakaszát. 

kodkiralyno1_1.jpg

Kezdetben nem sejtjük mi lehet a kapocs a két főszereplő között, s szinte sorról sorra rajzolódik ki ez a különös viszony. Ez a könyv azonban nem csak egy egyszerű romantikus regény, szerintem rengeteg mondanivalóval szolgál, hogy néha egy picit megálljunk és lassítsunk az életünkön; hogy tanuljuk meg elengedni a démonainkat és szimplán élvezni az életünket ahogy van.

Sejtettem, hogy tetszeni fog ez a könyv, de remélni sem mertem, hogy ennyire. Korábban is említettem már, hogy nagyon sokat számít számomra, hogyan néz ki egy könyv külseje, a Ködkirálynő borítója pedig hihetetlenül szépre sikerült és kifejezetten passzol a regény hangulatához.

Mindenkinek ajánlom aki egy picit is szeretne kiszakadni a mindennapok hajtásából és legszívesebben elvonulna egy kolostorba töltődni, ez a könyv üdítő kikapcsolódást nyújt majd egy fáradt nap után.

Mörk Leonóra: Ködkirálynő, Jaffa Kiadó, 2019

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha hírét viszed, további friss tartalmakért kövess az Instagramon  valamint a Facebookon is, ahol még sok mindent megtalálsz.

süti beállítások módosítása